Календар знаменних дат
Всеукраїнський тиждень
дитячого читання
Всеукраїнський тиждень дитячого читання (до 2008 року — Всеукраїнський тиждень дитячої та юнацької книги) щорічно відбувається у дні весняних канікул, напередодні Міжнародного дня дитячої книги.
Вперше Тиждень був проведений 26 березня за ініціативою дитячого письменника Льва Кассиля. Тоді він мав назву «Книжкові іменини».
Тиждень має багаторічні традиції. Започаткований у 1943 році письменником Львом Кассилем, він і до цього часу лишається святом дитини і книги. Активну участь у святі взяли Самуїл Маршак, Сергій Міхалков, Агнія Барто та ін.
З 1944 року Тиждень став Всесоюзним. В окремі роки всесоюзні заходи відбувалися в одному місті. У 1945 році перший тиждень відбувся в Києві, його гостями стали Петро Панч, Микола Бажан, Іван Багмут. За всю свою історію лише один раз Тиждень дитячої та юнацької книги було проведено восени — 17 жовтня 1945.
Дотримуючись традицій, Всеукраїнський тиждень дитячого читання щорічно стартує в різних регіонах України. У ці дні в бібліотеках для дітей та юнацтва, шкільних бібліотеках відбуваються різноманітні заходи, спрямовані на популяризацію серед дітей читання, книги і бібліотеки як скарбниці знань. Серед них: літературні квести, літературні марафон-читання, літературні КВН, турнір книгознавців, творчі проекти тощо.
Свято читання і книжки
Методичні рекомендації до проведення Всеукраїнського тижня дитячого читання, (березень 2011 року)
Щоб підготувати людину духовно
до самостійного життя,
треба ввести її у світ книг
В.О.Сухомлинський
Традиційно в нашій країні у березні щорічно проводиться Всеукраїнський тиждень дитячого читання (до 2008 року – Всеукраїнський тиждень дитячої та юнацької книги).
Всеукраїнський Тиждень дитячого читання проводиться з метою розвитку читацької культури і компетентності читачів, формування культури роботи з книгою засобами залучення учнів до читання художньої, науково-пізнавальної, довідкової літератури, періодичних видань. Провідним завданням при проведені Тижня має бути стимулювання у дітей інтересу до читання та самостійного вибору книг, підвищення інтелектуального та духовного потенціалу школярів, посилення ролі книги в безперервному освітньому процесі. Спілкування з книгою поглиблює рівень знань, допомагає формувати у учнівської молоді художній смак, гармонійний розвиток особистості, сприяє самоосвіті.
Формувати читацькі інтереси користувачів допоможуть:
§ використання новітніх та нестандартних форм бібліотечної роботи (бенефіси читача, інтерактивні бесіди, написання творів-відгуків на книги та ін.);
§ цикл бібліотечних уроків з прищеплення навичок користування довідково-пошуковим апаратом бібліотеки (каталогами, картотеками, енциклопедичними виданнями), правильним поводженням з книгою;
§ робота з різними джерелами інформації (книгами, періодичними виданнями, електронними базами даних світової мережі Інтернет);
§ використання інформаційно-комунікаційних технологій (віртуальні виставки, екскурсії, подорожі,проекти, презентації);
§ виховування в учнів культури спілкування під час колективного обговорення прочитаних творів (ведення діалогу, обмін думками тощо).
Всеукраїнський Тиждень дитячого читання радимо присвятити залученню читачів до різноманітних заходів, а саме:
§ Конкурсів:
— «Найкращий читач 2011року»;
— «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу»;
— «Дитина читає – Україна процвітає».
§ Виставок:
— «Намалюй малюнок до улюбленої книжки»;
— «Герої літературних казок».
§ Акцій:
— «Подаруй книгу шкільній бібліотеці»;
— «Приведи друга до бібліотеки»;
§ Ярмарок обміну книжок та ін.
Найактивніших читачів радимо нагородити подяками, грамотами, заохочувальними призами.
За рекомендаціями
Наталії ПУЧКОВОЇ,
методиста з бібліотечних фондів
Києво-Святошинського
районного методичного центру,
Київська обл.